Terug in Nederland

8 oktober 2011 - Schiphol, Nederland

Dit is ons opgevallen in Amerika:
- het is er erg eenvoudig rijden, Tom Tom is niet nodig
- prachtig landschap maar aan de westkust is alles bergachtig (wel allemaal met een andere
  uitstraling)
- De steden vielen ons wat tegen, niet zo groot en geweldig als het op tv overkomt.
- De natuur is er geweldig.
- De auto's zijn bijna allemaal automaten.
- Verkeer van rechts gaat voor, kennen ze niet.
- De begroeting is erg overdreven 'Hi, how are you?'
- Er leven veel zwervers in de steden
- Ze bedenken overal werk voor.
  Zo rijdt er bij wegwerkzaamheden een auto voorop om de weg te 'wijzen'. Alsof je zelf niet ziet
  dat je naar de andere baan moet.
- De Wallmart supermarkten zijn compelete winkelstores; van fietsen tot apotheek.
- Overal staan hotels, vanuit huis reserveren is echt niet nodig.
- Bi ieder (ook openbaar) toilet hangt wcpapier. Hoe afgelegen het toilet ook staat, er is papier.

We zijn nu alweer ruim een week thuis. Gelukkig weinig last gehad van een jetlag.
De terugvlucht verliep wel wat hobbelig (lees: turbulentie). We zijn van SLC naar Washington gevlogen, daar kamen we eerder dan gepland aan.

In Washington de overstap om richting Schiphol te gaan. Deze vlucht had wat vertraging.
Gelukkig hoefden we onze koffers niet eerst op te halen, pas op Schiphol.
Mooi niet; de koffers waren er nog niet. Uiteindelijk zijn deze 's avonds nog aan huis bezorgd.

We kwamen tegen 8.00 aan. Hans en Wanda hebben ons opgehaald. Thuis toch maar even geslapen en daarna het normale ritme weer aanhouden. Wat hadden we een geluk dat het weer hier ook rond de 25 graden was, konden we lekker afbouwen.

Nu een week later komt het weer met bakken uit de hemel.
De afgelopen week waren we deels nog vrij. Konden we mooi nog weer wat klussen thuis oppakken.

Volgende week begint het 'gewone' leven weer. Op naar de volgende reis naar......

1. Ali Suijker:
    29 december 2011
    Ik vind het leuk dat ik zo van jullie hoort.