Dag 11, Shenzhen
20 september 2009 - Shenzhen, China
Onze laatste uren in China tikken weg.
Vandaag was echt de laatste hele dag in China en met z'n 3-tjes.
Nu we geen strakke planning hebben doen we het lekker rustig aan.
's Ochtends geen wekker en gaan en staan waar we zin in hebben.
Voor vandaag hadden we eigenlijk maar 1 missie, een appartementje voor Bas zoeken in Shenzhen.
Voor het zover was hebben we eerst ontbeten. Dit is een prima hotel, wel het eerste hotel waar we geen ontbijt erbij hebben. Geen probleem omdat we gisteren al een bakkertje recht tegenover het hotel troffen. Vanmorgen zijn we daar dus ook heen gegaan en het was werkelijk waar heerlijk.
Met een goed gevulde maag gingen we vol goede moed op pad.
Er zijn hier honderden, waarschijnlijk wel duizenden makelaartjes, maar Engels spreken ze goed goed als nergens. Tweede probleem was dat de minimale huurperiode zo goed als overal 6 maanden bedraagt.
Tegen een uurtje of 4 a 5 in de middag had ik eindelijk een makelaartje gevonden waar en Engels gesproken werd en waar men wou zoeken naar een appartementje voor een kortere periode. Uiteindelijk is dit gelukt! Het appartementje is gehuurd. Dowtown Shenzhen, 23 hoog, beveiliger voor de deur, zwembad bij het complex, binnentuin, pingpongtafel, biljarttafel en ook nog eens een extra beveiligingsdeur voor zijn appartement. Ongeveer 24 m2, te gaaf!
Daarna weer even de stad ingedoken, de verbazing werd alleen maar groter. De grote shoppingmalls hadden we al vlak voor ons hotel gezien. Nu liepen we verder en het zag er zwart van de Chinezen. Hier is een mix van Chinese- en Westerse winkelmalls en gezellig! Ook in deze stad heerst een relaxte sfeer, het leven op straat lijkt zich vooral 's avonds af te spelen. Niet gek, het is hier zo'n 35 graden en gigantisch klam. Zweten als een otter dus, de wasmachine in het appartement zal dus nog goed van pas komen.
Morgen voor 11 uur in de ochtend kan Bas de sleutel ophalen, dan kan het voor hem echt gaan beginnen! Wij reizen morgen door naar Hong Kong alwaar we onze laatste dagen door gaan brengen.
Ik weet niet of wij in ons hotel internet hebben (de laptop blijft bij Bas), misschien was dit dus het laatste logje van onze reis en anders tot in Hong Kong!
