Dag 2 in New York

7 september 2011 - New York, New York, Verenigde Staten

Na een lange nacht werden we mooi vroeg wakker. Douchen, aankleden en naar de ontbijtruimte.
De ontbijtruimte is erg grappig. Een soort van aangebouwde schuur met golfplaten op het dak, erg klein en toch ziet het er wel gezellig uit, met een loungesfeer. Maar het belangrijkste, het ontbijt is goed. We kunnen zelf wafels maken, bagels nemen, brood roosteren en sapjes pakken.

Helaas regende het wel weer,  maar ach dat zijn we wel gewend. Het was ook heel mistig/ nevelig, dus een bezoen aan Rockefeller center zou nu niet handig zijn. Van het uitzicht zou weinig te zien zijn.

We gingen met de metro van Brooklyn naar Manhattan, we zijn bewust wat eerder uitgestapt met het idee dat we dan nog een stukje moesten lopen. Dat stukje werd van 9.15 tot 21.15 bijna aan 1 stuk door. We hebben dus de nodige kilometers gemaakt, maar ook veel gezien.

We stapten uit in de buurt van Little Italy en Chinatown (grenst aan elkaar). Little Italy was alleen te herkennen aan groen/ wit/ rode versiering boven de straten en wat meer italiaanse restaurants. Chinatown was te herkennen aan de geur, dat deed wel weer denken aan China. Ook het verkopen van o.a. vlees, groenten en vis op straat was wel typisch chinees, maar daar hield het ook bij op.

We waren dus wel lichtelijk teleurgesteld. Maar vol goede moed gingen we naar het volgende. Dit was trouwens wel de eerste stad waarbij ik (in het begin) mijn richtingsgevoel compleet kwijt was.
We zouden op zoek gaan naar Wallstreet. DE straat van het financiele centrum. Maar we kwamen eerst langs Ground Zero. Men is daar nu nog aan het bouwen. Er staan allemaal hoge hekken omheen, dus het was lastig om daar een beeld van te krijgen. Daarom maar een rondje gaan lopen, dat was best een eind wandelen. Tegenover Ground Zero staat de st. Pauls church. Een klein kappeletje waar destijds mensen zijn opgevangen en nu vooral dienst doet als museum over 9/11.

Tijd voor een pauze, dus weer een lekkere amerikaanse lekkernij gehad. Wat vullen die dingen!

De tocht naar Wall street verder gemaakt. Op wat mannetjes in pak na was ook dit niet zo heel boeiend. Leuk om gezien te hebben. Vervolgens zijn we nog verder naar beneden gelopen, naar e Brooklyn Bridge geweest en langs de Hudson op een bankje gaan zitten. Toen zagen we de lucht wat opklaren, dus hebben we besloten om toch eens te gaan kijken of we iets van het vrijheidsbeeld (Statue of Liberty) konden zien. We hebben de ferry naar Staten Island gepakt en vanaf daar vaar je er redelijk dicht langs. Het vrijheidsbeeld hebben we gezien, helaas was het nog wel te mistig om de Skyline van Manhattan te kunnen zien.

Elwin had trek dus zijn we even ergens gaan zitten waar Elwin een broodje kon nemen.
We kwamen langs het Battery Park met allemaal witte vlagen, echt heel veel.

Voor iedere overledene van 9/11 een vlag. Slik, dat was wel even indrukwekkend. Hier nog een tijdje rondgelopen. Zoveel mensen die getroffen zijn....

Op weg naar Broadway (en die weg is erg lang) kwamen we nog langs de stier van Manhatten, vervolgens vele winkels, Union Square, Madison Square en kilometers laten waren we bij Broadway (Theatre district) en Times Square. Eigenlijk is dat 1 geheel. Times Square is het plein en het Broadway theater ligt daar bij aan. Het was tegen een uur of 17.30 toen we daar aankwamen.

Omdat alles natuurlijk mooier is in het donker zijn we eerst gaan eten. Na het eten werd het schemerig en liepen we TS op. Wat megastores bezocht en toen het donker was foto's geschoten.

Met de metro vanuit Bryant Park weer terug naar ons hotel in Brooklyn gegaan.

Hoewel sommige dingen heel anders waren dan we ons hadden voorgesteld, het mistig was en het maar wisselend droog was, was het wel een mooie dag met veel indrukken en de temperatuur is lekker. De foto's geven vast al een kleine impressie.

We hopen dat het morgen helder is zodat we Rockfeller center kunnen beklimmen en kunnen genieten van dat uitzicht op de stad en Central Park. We zullen zien, nu eerst bedtijd.

Foto’s

2 Reacties

  1. Hans de Zwaan:
    8 september 2011
    Wat hebben jullie al veel gelopen en indrukken opgedaan.
    We vinden het heel leuk dat jullie foto's op de site zetten, zo kunnen we goed meegenieten met jullie belevenissen.

    Liefs Pa & Ma
  2. pa en ma:
    8 september 2011
    Ben blij dat ik niet mee hoef Rockefeller center op,
    maar ik hoop voor jullie dat het weer wat beter is morgen.
    Veel plezier.

    Ma & Pa