Dag 7: San Francisco

12 september 2011 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Lang leve de Starbucks! Daar heb je gratis wifi en drinken we meteen een bakkie koffie. We zijn ons aan het opmaken voor een nieuwe lange dag (13-09-11) vol indrukken. Meteen maar weer even bloggen en foto’s bijwerken. Ik heb nu ook meteen het verhaal geplaatst van 9/11. Gisteren was onze eerste dag in San Francisco, wat een verschil met New York. Dit trekt ons allebei veel meer. Meer sfeer, meer ruimte en niet de hele tijd loeiende sirenes om je heen. Dat merkten we al op het stuk van de metro naar ons hotel.

De wegen zijn hier ook niet bepaald vlak, dus wij met onze koffers de wegen van San Fransico beklimmen om bij het hotel te komen. Ons hotel ligt aan de rand van het bruisende Union Square, de ligging is dus perfect. San Francisco staat o.a. bekend om de steile straten. Alles is hier schots en scheef, zelf het hotel. Dat was wel even wennen... Kamers zijn erg ruim (we hebben zelfs een inloopkast), verder heeft het pand wel wat weg van een herenhuis met oude details.

Ik was de eerste dag vroeg wakker, zal wel weer het verschil in tijdszone zijn ;-) Ik heb op de computer gekeken naar de weersvoorspellingen, maak ook hier lijkt het niet zo mooi weer te worden tijdens ons verblijf. Bewolkt en 16 graden.
Nadat ook Elwin wakker was zijn we naar de ontbijtruimte gegaan. Het ontbijt bestaat heel uit croissant, muffin, donuts e.d. Waar we in New York nog weg kwamen met een toast, moeten we er hier echt aan geloven. Gelukkig wandelen we veel, dat scheelt weer. We hebben vandaag nog geen gebruik gemaakt van de cable car, maar we begrijpen wel waarom dat aangelegd is.

Op zich is San Francisco niet eens zo groot. Hoewel je hier nog een heleboel leuke dingen kan doen, heb je wel de auto nodig en die hebben we hier nog niet. We houden het nu bij de toeristische dingen die hier wel in de buurt zijn en dien het rustig aan.
Onze eerste bestemming was Fishermans Wharf. Je moet je dit voorstellen als een boulevard en pier met allemaal winkeltjes en restaurants. De toeristische pier is pier 39. Deze pier is helemaal ‘aangekleed’ met hout, waardoor het een beetje de uitstraling krijgt van een pretpark. Wel leuk om rond te lopen en ze hebben terrasjes, zeeleeuwen en je ziet Alcatraz en de Golden Gate bridge. Door het nevelige weer is het helaas iets echt duidelijk op de foto te zetten, maar we hebben het gezien. Gelukkig voor ons kwam de zon er wel door. Uit de wind was het heerlijk, maar met de zeewind was het nog wel fris.
We wilden graag een bezoek brengen aan Alcatraz, maar de tickets waren al voor een paar dagen verkocht, dat zit er voor ons dus helaas niet in.

Vandaag hebben we ook contact gehad met Michal en Katie, zij wonen hier in San Francisco en zijn familie van Elwin. We gaan morgenavond bij ze langs om een hapje te eten.

Na Fishermans Wharf zijn we weer richting het hotel gelopen om vervolgens Union Square te verkennen. Onderweg kwamen we weer door een soort van Chinatown. In onze ogen was dit veel meer een Chinatown dan in New Work. Ook hier zie je enorm veel chinezen. Ook zitten er redelijk veel zwervers in San Francisco, maar deze zijn vrij aardig en op de achtergrond. Bij Union Square vind je veel bekende winkelketens, zo ook een H&m en een Macy's. In Macy’s zit ook een cheesecake factory. Nu ik in Amerika ben moet ik natuurlijk ook wel een keer cheesecake proberen. Wij naar boven en je kunt er echt je ogen uitkijken, wat veel smaken en soorten. Lekker buiten op het plein dit opgegeten en verder slenteren.

Kortom; het is hier goed vertoeven in San francisco.